Salariile de la emag, o rușine

Go4it.ro a publicat o listă cu salariile angajaților emag. Concluzia e simplă. Sunt o rușine. După orice standard (București, oraș mare sau mic). Un operator callcenter câștigă 1050-1350 Lei, (atenție chiar sub minimul pe economie, în cazul celor care lucrează part time), un casier pleacă acasă cu 1600-1700 Lei, iar un team leader cu 2700 Lei…

Ca să reiau acel cuvânt din titlu, e o rușine că cea mai importantă firmă din segmentul ecommerce din România, care se laudă că a investit anul trecut 30 milioane de euro în tehnologie (sursa startup.ro), nu a catadicsit să investească și în standardul de viață al angajaților. Normal că din etajele superioare ale clădirilor de sticlă clasa A lucrurile se văd altfel. Normal că indicatori ca „profitabilitate” și „eficiență” (aaa, și să nu uit de „target”) sunt tot timpul pe buzele managerilor emag, dar niciodată și satisfacția angajaților.

Problema e că în timp situația asta va eroda imaginea emag.ro. Pentru că strategia asta de remunerare funcționează doar în țări cu gândire balcanică (poate și de asta emag se extinde doar în țări precum Bulgaria și Ungaria), unde oamenii, bine spălați pe creier de comunism, sunt mult prea umili în fața angajatorilor, acceptând aproape orice condiție de lucru. Dacă ar ajunge publice în Marea Britanie, în Franța (nu mai spun de țările nordice), lucrurile astea ar revolta clienții, care în timp nu ar mai cumpăra de la acea firmă.

Oare ăsta a fost planul lui Radu Apostolescu de la început? Nu cred. Dar poate Iulian Stanciu ne poate lămuri. Sigur nu îmi va răspunde mie, un blogger necunoscut, de provincie. Și dacă o va face, pariez că va fi un răspuns clișeu de tipul „Firma noastră face eforturi susținute și investește pe termen lung în resurse umane”. Dar să vedem…

 

Scrie un comentariu