15 moduri de a deveni un manager apreciat și respectat

Bedienmannschaft, Deutsche Soldaten bei der Ausbildung an der Kanone 1914-18

1. Fii un exemplu!

Construiește-ți imaginea unui profesionist și devino un exemplu pentru subordonați, nu doar un șef! Niciodată nu spune „Nu știu”! Trebuie să fii perceput ca un specialist în domeniu, care are la el întotdeauna răspunsurile.

2. Fii cinstit și ține-te de promisiuni!

Nu poți cere cinste din partea angajaților, dacă tu nu o dovedești. A face promisiuni care să nu fie puse practică duce la știrbirea totală a credibilității.

3. Recunoaște-ți erorile!

Admite că și tu poți greși. Cu toate astea nu trebuie să fugi de risc.

4. Controlează-ți limbajul!

Comunicarea este o artă. Și ca manager trebuie să o stăpânești bine. Ține departe nervii și frustrările de limbaj!

5. Ascultă!

Asta e o mare calitate. Nu te grăbi să tragi concluzii.

6. Implică-te în rezolvarea situațiilor!

Ia apărarea angajaților dacă e cazul, dar nu fi părtinitor!

7. Îmbracă-te bine (dar adecvat)!

Nu e nevoie să aluneci spre a fi siropos, dar eleganța contribuie la imagine impecabilă a managerului de succes.

8. Anticipează!

Nu poți fi luat prin surprindere de plecarea unui angajat sau de neîndeplinirea obiectivelor unuia. Trebuie să anticipezi cu câteva mișcări înainte. Managementul e un fel de șah.

9. Tratează pe toată lumea cu respect!

Chiar pe orice. Fă până și pe femeia de serviciu să se simtă importantă în firmă. Respectă părerile subordonaților chiar dacă nu le poți pune în aplicare.

10. Cere ajutorul!

Un manager lasă orgoliul inutil deoparte.

11. Nu te plânge!

E mai mult decât nepotrivit să lași impresia că targetul e prea mare sau că șefii cer prea mult.

12. Nu pleca înaintea finalului programului!

Amintește-ți, trebuie să fi un model.

13. Socializează!

O ieșire în oraș între colegi poate apropia emoțional.

14. Ține minte detalii personale ale colegilor!

Este plăcut, chiar măgulitor, să primești felicitări de ziua ta sau ca managerul să rețină aspecte spuse de tine în trecut.

15. Dă feedback!

Un manager de top nu se ferește să recunoască meritele angajaților. Recunoașterea meritelor e vitală pentru o stare permanentă de motivare.

Vrei să adaugi ceva? Chiar te rog. Ești invitatul meu să comentezi!

Scrie un comentariu